donderdag 29 januari 2015

Stage Nederlands & Beeld

Voor het vak Nederlands & Beeld moeten we stage doen in een derde kleuterklas.
Ik kreeg het thema cijfers om rond te werken.
Het was niet simpel om de juiste activiteiten en lessen te zoeken voor de vakken.

Ik ben beginnen nadenken over wat het thema cijfers allemaal inhoudt. Ik heb een Mindmap gemaakt om het woord 'cijfers' te beschrijven en verduidelijken.
Je kunt via de link die hieronder vermeld staat zelf een Mindmap maken.
Link:  https://bubbl.us

Je kunt voor alles een Mindmap maken. Het is zeer ordelijk en vooral overzichtelijk om mee te werken.

Het maken van de activiteitenvoorbereidingen vraagt enorm veel werk. Je moet eerst alles voorbereiden welke activiteiten je gaat geven en nadien moet je al die activiteiten uitgebreid uitwerken in een activiteitensjabloon.
Pff wat een werk!
Ik heb 12 activiteitenvoorbereidingen moeten maken voor deze stage. Je moet 5 activiteiten van het vak beeld geven en 7 activiteiten van het vak Nederlands.

Het was niet eenvoudig om in een klas met 21 kleuters te staan die enorm druk zijn in het algemeen,
In de klas waar ik mijn stage deed, zaten 3 anderstalige kleuters + 1 kleuter met ASS (= Autisme Spectrum Stoornis).
Het was geen gemakkelijke taak om voor de eerste keer in een derde kleuterklas stage te doen.

Ik heb leuke en vooral leerrijke activiteiten gedaan met de kleuters.
Ik vond het een zeer leuke en interessante stage.
Ik heb zeker nieuwe dingen bijgeleerd en tips gekregen van de leerkracht voor naar mijn andere stages toe te kunnen gebruiken.
Hieronder een voorbeeld van één van mijn activiteiten van het vak beeld:

Activiteit beeld: Huisnummer maken in zoutdeeg + versieren naar keuze.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten