dinsdag 30 december 2014

Wat zijn jouw talenten

Ik werk in een kleuterschool als kinderverzorgster.
Ik help in de eerste kleuterklassen met de dagdagelijkse dingen zoals meehelpen knutselen, kinderen begeleiden naar het toilet.

Tijdens een pedagogische studiedag op het werk, was er iemand langs geweest om een kleine bijscholing te geven over talenten.

Wat zijn jouw talenten.
Tijdens de 'les' hebben we filmfragmenten gezien, de mevrouw die de bijscholing gaf, las ook voor uit een bijzonder kinderboek namelijk de stip.
Een voorbeeld van de cover van het boek:

We moesten ook verschillende opdrachtjes in groepjes uitvoeren.
Ik vond dit een leerrijke bijscholing.
Ik ga zeker dingen toepassen in de praktijk later als ik zelf in een klasje sta als kleuterjuf.

Een opsomming van talenten:











Iedereen heeft zijn eigen talenten, maar soms weet je bepaalde talenten niet van jezelf omdat je er niet van bewust bent dat je een bepaald talent diep vanbinnen in jezelf hebt zitten.
Sommige mensen kunnen zeggen dat jouw talent vriendelijkheid is, optimistisch of sterk.
Het kan zijn dat jij er niet volledig mee akkoord gaat wat die bepaalde mensen zeggen over jouw.
Jij bepaald zelf waar je goed in bent, waar je 100% achter staat.

Deze talenten heb ik gekregen tijdens een opdrachtje:

  • vriendelijk
  • luisterend oor
  • behulpzaam
  • doorzettingsvermogen
  • geduldig
  • zelfstandig

1 opmerking:

  1. Hallo
    Danku voor de info.Ik heb het namelijk nodig voor een schrijftaak.
    Je hebt het mooi opgeschreven.Heel mooi.

    Groetjes Nina

    BeantwoordenVerwijderen