dinsdag 30 december 2014

Stage Beweging & Muziek

In november heb ik reeds stage gedaan namelijk stage in de eerste kleuterklas voor het vak beweging en muziek.

Jaja, ik moest 4 turnlessen geven aan de kleuters van de eerste kleuterklas.
Dit vond ik super leuk. Het is wel veel werk om de lessen te maken op papier en ze dan nadien uit te voeren in de praktijk.
Het was een leuke en aangename ervaring die ik heb kunnen beleven en opdoen.
Een voorbeeld van een turnles:










Wat muziek betreft is dit niet mijn sterkste kant.
Het correct zingen van liedjes voor de kleuters gaat toch niet zo goed en vlot als verwacht.
Je moet noten leren lezen, correct op de juiste toonhoogte kunnen zingen.
Hier had ik toch wel wat moeilijkheden mee.
Je moest jezelf ook begeleiden met een muziekinstrument.
Dit was redelijk goed verlopen. Ik had gekozen voor een klokkenspel wat leuk is om te leren en doen.
Een voorbeeld van een klokkenspel:


Dit is een dubbel klokkenspel om de extra noten te kunnen spelen zoals FA#.
In het begin was het veel oefenen om de juiste noten te spelen op het klokkenspel en gelijktijdig mee te zingen.
Ik kan het niet perfect doen zoals een muziekleerkracht het kan, maar ik ben toch fier op mezelf dat ik dit heb geprobeerd en gedaan heb voor mijn stage.
Een tip die ik jullie meegeef.
Als je een themaliedje aanleert aan de kleuters en je begeleid jezelf met het klokkenspel, dan kunnen de kleuters het melodie al horen en stilletjes meezingen als ze het liedje al kennen.
De kleuters vinden dit leuk en aangenaam om zo een liedje aan te leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten